Ornare through the eyes of world’s press – Ornare

Notícias

Ornare through the eyes of world’s press

Ornare’s arrival in European market with concept space in Milan marked a historic moment, attracting media coverage that underscored the brand’s importance and prestige in the contemporary design scene.

The opening of the Ornare Milano flagship during Milan Design Week stirred the national and international press.

 

A mídia italiana saudou a abertura do novo showroom localizado no imponente Palazzo Gallarati, com matérias destacadas na Pambianco News, fonte respeitada sobre negócios e mercado de luxo, e na Elle Decor Itália, que enalteceu a Ornare como um expoente do design italiano de alto padrão, incorporada a este universo criativo. A repercussão alcançou também a imprensa com menções na americana i+s Design e Luxferity, especializada em marcas de luxo renomadas.

No âmbito nacional, a entrevista exclusiva com Murillo Schattan para o Valor Econômico trouxe um olhar abrangente sobre internacionalização, seu sólido crescimento e os investimentos em ESG, além de abordar estratégias no setor imobiliário e planos de sucessão, destacando os rumos da empresa e sua atuação nos mercados da Europa, Estados Unidos e Emirados Árabes. O destaque na matéria da IstoÉ Dinheiro sobre a abertura da flagship store, apresentando a aclamada Timeless Collection e Colette Collection, lançamento de 2024 que reforçou o impacto da presença da Ornare. A marca também esteve presente no jornal Propmark em uma entrevista exclusiva com Esther Schattan, que abordou as novidades apresentadas durante a Semana de Design de Milão, incluindo as novas coleções e a inauguração do espaço-conceito em Milão.

Além disso, a Forbes reconheceu Esther Schattan como uma das 16 mulheres de sucesso no mundo empresarial, ressaltando seu impacto de influência como personalidade feminina.

A presença marcante nos principais veículos de comunicação reflete o sucesso deste novo marco em Milão, cidade italiana que é o epicentro do design.  Visite aqui algumas notícias:

The Italian media welcomed the opening of the new showroom located in the imposing Palazzo Gallarati, with featured stories in Pambianco News, a respected source on business and the luxury market, and Elle Decor Italia, which praised Ornare as an exponent of high-end Italian design, incorporated into this creative universe. The repercussion also reached the press with mentions in the American i+s Design and Luxferity, specialized in renowned luxury brands.

At the national level, the exclusive interview with Murillo Schattan for Valor Econômico brought a comprehensive look at internationalization, its solid growth and ESG investments, in addition to addressing strategies in the real estate sector and succession plans, highlighting the company’s direction and its operations in the markets of Europe, the United States and the United Arab Emirates. The highlight in IstoÉ Dinheiro’s article about the opening of the flagship store, presenting the acclaimed Timeless Collection and Colette Collection, a 2024 launch that reinforced the impact of Ornare’s presence. The brand was also present in the Propmark newspaper in an exclusive interview with Esther Schattan, who addressed the novelties presented during Milan Design Week, including the new collections and the inauguration of the concept space in Milan.

In addition, Forbes recognized Esther Schattan as one of the 16 successful women in the business world, highlighting her influential impact as a female personality.

The strong presence in the main media reflects the success of this new landmark in Milan, an Italian city that is the epicenter of design.

Check the news:

 

International:

Elle Decor Itália:

https://www.elledecor.com/it/preview/draft/untitled-content-1711367601?content=8cf7be79-e2bd-4d88-a457-5066dd5b65ab&type=standard-article

PambiancoNews:

https://realestate.pambianconews.com/2024/04/02/nuovi-orizzonti-retail-per-il-lusso-milano-e-pronta-per-i-quartieri-emergenti/

i+s Design:

https://www.iands.design/products/article/55000102/the-2024-hd-expo-and-salone-del-mobilemilano-preview

Luxeferity:

https://luxferity.com/magazine/ornare-announce-new-showroom-milan-marking-brands-entry-europe

 

National:

Forbes

https://forbes.com.br/forbes-mulher/2024/02/lista-forbes-mulheres-de-sucesso-2024/#foto9

Valor Econômico:

https://valor.globo.com/patrocinado/imoveis-de-valor/noticia/2024/03/15/a-italia-servira-de-base-para-nossa-expansao-na-europa.ghtml

https://valor.globo.com/patrocinado/imoveis-de-valor/noticia/2024/04/26/movel-brasileiro-e-atracao-em-milao.ghtml

Jornal PropMark (impressa):

https://www.propmarkdigital.com.br/edicao-de-25-de-marco-de-2024/68660139/33

Revista Isto é Dinheiro:

https://istoedinheiro.com.br/volta-ao-mundo-no-seven-seas-splendor-custa-ate-us-17-milhao-para-dois-passageiros/

Casa e Mercado:

https://casaemercado.com.br/ornare-expande-presenca-internacional-com-primeira-flagship-em-milao/

Lifestyle Brazil:

https://lifestylebrazil.com.br/ornare-expande-presenca-internacional-com-primeira-flagship-em-milao/

Brasil Fashion News:

https://www.brasilfashionnews.com.br/112820-2/

Portal Móveis de Valor:

https://www.moveisdevalor.com.br/portal/ornare-tem-presenca-internacional-com-primeira-flagship-em-milao

Revista USE:

https://revistause.com.br/ornare-amplia-sua-presenca-global-com-inauguracao-da-primeira-flagship-em-milao/